1. Ved køb hos House of Steel ApS

Der er ikke indgået en bindende købsaftale med House of Steel ApS , før kunden har underskrevet købsaftalen og modtaget en ordrebekræftelse.

2. Reklamationsret

Ved køb af specialfremstillede produkter er der 14 dages reklamationsret, hvis produktet har fejl eller mangler. Ved fejl og mangler bedes kunden kontakte os gennem pr. mail på support@houseofsteel.dk hurtigst muligt.

House of Steel ApS følger altid følger forbrugerloven udstedt af EU og opfordrer vores kunder til at holde sig orienteret med denne.

Skade på produktet som skyldes håndteringsfejl, betjeningsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. For fremgangsmåde vedrørende reklamationer henvises der i øvrigt til Købelovens §78.

3. Anvendelse af reklamationsret

Reklamationen angående fejl og mangler, skal meddeles til House of Steel ApS inden rimelig tid efter varens modtagelse.

Som privatkunde skal du henvende dig til support@houseofsteel.dk inden du sender den defekte vare til os.

Bemærk at varer som sendes uden porto, nægtes at blive modtaget af House of Steel ApS.

Varer som ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om-emballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til House of Steel Aps udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

4. Leveringstider, fragtfirma & levering generelt

House of Steel ApS er en servicebaseret virksomhed. Derfor afhænger leveringstiderne af den enkelte ordre. Hver ordre har sin egen produktionstid afhængigt om det fx er en enkeltdør, dobbeltdør eller en større vinduesopgave. En gennemsnitlig special-ordre tager 8-12 arbejdsuger, før varen er klar til afsendelse.

Når ordren/produktet er klar til afsendelse, tager det 2-4 dage før den er fremme ved leveringsadressen. Alle ordre bliver sendt med vores egne fragtmænd.

Skulle køber være skyld i, at deres ordre bliver sendt tilbage til House of Steel ApS, såfremt at køber ikke er hjemme og kan tage sin ordre fra den aftalt dato og leverings adresse, eller af anden årsag er skyld i, at ordren bliver sendt tilbage til House of Steel ApS, bliver køber opkrævet alle omkostninger som inkluderer: fragtomkostninger, gebyrer og alle andre eventuelle omkostninger dertil.

5. Fortrydelsesret

Ved køb af specialfremstillede produkter er der IKKE 14 dages fortrydelsesret. Ved køb af ikke-specialfremstillede produkter er der 14 dages fortrydelsesret såfremt at varens værdi ikke er forringet (Se “9. Forringelse af varens værdi”). Ved fortrydelse af køb bedes kunden kontakte os gennem mail på support@houseofsteel.dk Alle varer er som udgangspunkt specialfremstillede, og køber har derfor ikke 14 dages fortrydelsesret, medmindre andet fremgår ved den specifikke vare.

6. Forsvarlig returnering

Alle produkter som returneres til House of Steel ApS, skal være forsvarligt indpakket.

Produktet skal indsendes komplet. Det indebærer, at alle medfølgende dele, som knytter sig til produktet der reklameres over, skal returneres sammen med det fejlbehæftede produkt.

House of Steel ApS anbefaler, at varen returneres via professionelle fragtmænd. Yderligere har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

House of Steel ApS undersøger produktet for fejl og mangler, hvorefter kunden vil høre nærmere.

Standard reklamationsformular:

(denne formular udfyldes og returneres kun hvis reklamation gøres gældende)

– Til House of Steel ApS,

– Begrund reklamation

– Fakturanummer

– Evt. Ordrenummer

– Bestilt den (dato)/modtaget den (dato)

– Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

– Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

– Dato

Returadressen er følgende:

House of Steel ApS

Gråbrødretorv 16 st

1154 København K

Danmark

Pakken skal mærkes Reklamation og vedlægges en kopi af købsfakturaen som dokumentation for, at varen er købt hos House of Steel ApS. Beløbet returneres via samme betalingsform, som du har benyttet til den oprindelige transaktion, medmindre du har accepteret noget andet.

7. Vilkår for tilbagelevering af varen

Udgifterne til tilbagelevering af varen i tilfælde af reklamation påhviler House of Steel ApS betinget at House of Steel ApS godkender reklamationen. Eventuelle omkostninger House of Steel ApS måtte pådrage sig ved din nægtelse af varens levering, vil blive modregnet i det beløb House of Steel ApS krediterer i forbindelse med varens tilbagelevering til House of Steel ApS.

8. Kvalitet & tilfredshedsgaranti

Hos House of Steel ApS bestræber vi os altid på at levere de bedst mulige løsninger og service ud fra købers krav og specifikationer.

For at køber bliver tilfreds og eventuelle misforståelser undgås, er det muligt og anbefalet at få hjælp og vejledning samt lave en forventningsafstemning omkring produktion, nøjagtighed, egenskaber og udseende for det endelige produkt, inden en eventuel ordre bliver bestilt.

Hos House of Steel ApS har vi som udgangspunkt 100% tilfredshedsgaranti indenfor de ovennævnte rammer, og køber er altid velkommen til at kontakte os på mail: info@houseofsteel.dk eller på tlf. +45 93 10 70 00, for at få svar på sine spørgsmål inden bestilling af en eventuel ordre.

Skulle der være fejl eller mangler på en ordre henvises der til ‘2. Reklamationsret’.

9. Forringelse af varens værdi

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Eller med andre ord: du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede varen i en butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi varen som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købesummen retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Ved handelsmæssig værdi skal forstås den pris, sammenlignelige varer sælges til brugt mellem erhvervsdrivende. Eksempler på en brug som går ud, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på, kan være:

Såfremt varen har været monteret, installeret og/eller taget i brug, forbeholder House of Steel ApS sig ret til at nedsætte tilbagebetalingsbeløbet med et beløb der svarer til forringelsen af varens værdi. (Dette gælder selvfølgelig ikke, hvis produktet er blevet installeret og monteret af House of Steel ApS).

10. Forbrugerens forpligtelser i tilfælde af udøvelse af reklamation

Alle produkter der returneres til House of Steel ApS, skal være forsvarligt pakket ind.

Som forbruger bærer du risikoen for varens forringelse eller undergang inden levering til House of Steel ApS er sket, og mangelfuld emballering kan medføre, at rettighederne bortfalder.

Hvis du senere fortryder udnyttelse af reklamation, hæfter du for eventuelle omkostninger House of Steel ApS måtte have pådraget sig, herunder undersøgelsesgebyr, returfragt, arbejdstid i forbindelse med undersøgelse af varen og/eller andre omkostninger.

11. Klage adgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du henvende dig til support@houseofsteel.dk I fald det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt at betingelserne herfor er opfyldt. se www.kfst.dk eller benyt EU-Kommissionens online klageportal som indgives her.

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse – support@houseofsteel.dk

12. Yderligere spørgsmål

Yderligere spørgsmål kan rettes til support@houseofsteel.dk

13. Er du i tvivl?

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler House of Steel ApS, at du henvender dig til support@houseofsteel.dk

14. Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation:

Ved brug af reklamationsretten skal køber selv stå for forsendelsen af produktet, herunder forsendelsesomkostningerne.

Følgende scenarier vil alle gøre, at ordren (uden undtagelse) bliver betragtet som et erhvervskøb: Faktura adresse indeholder firmanavn (du må dog gerne få leveret en pakke privat på dit arbejde).

15. Returnering som følge af forkert fakturering og forsendelses oplysninger

Hvis forkert fakturerings- eller forsendelsesinformationen ikke er korrekt, vil dette betyde, at leveringen bliver sendt tilbage til os. Vi forbeholder os retten til at opkræve kunden for tilbage sendelse, samt håndtering og fragt omkostninger.

16. Betaling

De mulige betalingsmåder er:

Alle VISA betalingskort.

Alle MasterCard betalingskort.

MobilePay.

Bankoverførsel – Kun efter aftale.

Fakturabetaling – Kun efter aftale.

Alle priser er inkl. 25% moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes.

Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Alle kontrakter indgås på dansk eller engelsk.

Ved køb af produkter efter mål, samt ved bestillinger på 15-50.000 DKK bedes der betales 50% a conto af totalsummen. Produktionen af produktet igangsættes først når betaling er modtaget. Resten af beløbet skal betales på leveringsdatoen.

Ved bestilling af speciel producerede varer til under 15.000 DKK bedes der betalt 100% a conto. Produktionen af produktet igangsættes først når betaling er modtaget.

Ved bestilling af produkter uden for Danmark, bedes fulde beløb overført før vi påbegynder projektet.

Bemærk at der tages forbehold for at billeder som vises, af varer på hjemmesiden kan afvige fra varens egentlige udseende i farven. Billederne der vises, er kun vejledende. Varens egentlige udseende kan derfor godt afvige fra den illustration der vises på hjemmesiden.

17. Salg generelt & kommercielle formål

Den angivne pris på ordrebekræftelsen ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.

House of Steel ApS kan ikke vide om køberens fremsendte fil-tegninger eller anden filtype er hentet fra nettet og ikke må bruges til kommerciel brug, kommercielle formål og/eller kommerciel produktion, og House of Steel ApS kan derfor ikke gøres ansvarlig for ulovligt stålprodukter. Køber har ene og alene ansvaret for at alle rettigheder og krav i alle lande for det fremsendte materiale er overholdt. Dette inkluderer ansvaret for at undersøge rigtigheden af dette.

18. Farver

House of Steel ApS har tilstræbt sig at illustrere og fremstille alle produkter visuelt så virkelighedstro som muligt. Farverne på produktet kan variere afhængig af farveindstillinger på købers benyttede enhed. House of Steel ApS tager ikke forbehold for farveforskelle mellem billedmateriale og fysiske produkter, og kan ikke garantere en 100% nøjagtig visning af farverne på produkterne. Vi har farveprøverne i fysisk form og disse kan ses efter aftale, enten ved kunde besøg eller efter aftale på vores kontor.

19. Ordrebekræftelse

House of Steel ApS opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.

20. Afbestillinger

Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det altid ske på e-mail med mærket ”Afbestilling+ordrenummer” som emne i mailen, der sendes til support@houseofsteel.dk I selve mailen skal bestillingstidspunkt også fremgå. Så længe ordren ikke er sat i produktion, vil ordren oftest kunne afbestilles.